Jom ikut Amca... (^_^)

Friday, July 2, 2010

Petua Anak Pintar

1 info berguna saya terjumpa kat internet... hurm... biasa klu berkesempatan selalu gak godek2 tenet cari info berguna, maklumla, saya bdk baru belajar, byk benda nk tau...emm rasanya info ni patut dikongsi, khususnya kepada kwn2 yg dah bergelar ibu, n kwn2 yg dh kawen... (yg bakal kawin n bujang pun blh...) jom kita praktikkan utk kebaikan bersama.... petua anak pintar... ;)
.
1. Setiap malam apabila anak tidur hendaklah kita wiridkan Ya Latif ke umbun2 kepalanya sebanyak yg mungkin atau memadai 100 kali.
2. Bercakap-cakaplah dengan anak ketika dia sedang tidur dengan menyeru kepada nama penuhnya berbinkan atau berbintikan kepada kita sebagai ibu kandung mereka. Percakapan itu hendaklah berupa nasihat, pujian dan berceritalah tentang perasaan kasih sayang kerana sesungguhnya percakapan kita kepada anak yg sedang tidur itu sangatlah bekesan kepada jiwa dan rohnya.
Cubalah petua itu dan Insya Allah kesannya akan anda dapat lihat sendiri. (info by mamafc.com)
.
itu je yg tertulis dlm web tu, nampak senang n ringkas je kan, tp padat isinya... ;) mari sama2 kita amalkan.... ;) kwn2 yg ada info berguna, sharing2 la ye... ;)
(heeee tetiba skema lak ayat aku kali nih.... ahaks ;p)

6 comments:

Elin said...

hehehe...selalu tiap2 mlm b4 tido org bacakan ayat qursi...3 qul..selawat n tiup kat ubun2 waidaa'...sbb b4 ni pun penah baca dlm magazine..nnt nak buat ya latif plak... tq 4 sharing d info :)

~ maa ~ said...

;) bgs lin. ye, sama2la kita ;)

aSmiDar said...

nk praktikkan gak eh ke Ali.....
biar jadi ank yg pintar n menuryt kata....hehehe

~ maa ~ said...

yeah, bgs. amalkan selalu ye. Ali bape thn dah?

aSmiDar said...

nk masuk 2tahun dah....
dan lagi kan...
huhuhuhu

~ maa ~ said...

dan belana eh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...