Jom ikut Amca... (^_^)

Thursday, August 26, 2010

Amsyar di usia 9 bulan...

23 Ogos 2010 - isnin, Muhammad Syafiy Amsyar genap umurnya 9bulan, erm kejap je rasa. dah makin besar anakku sorg ni. sgt seronok dgn perkembangannya. ragam pun dh mcm2 skrg ni yea... makin lasak, sgt aktif, lincah n mulut makin riuh... bila dia main sorg2... mcm 10 org main. jiran kiri kanan pun blh dgr suara dia... adoiyaiiii.... dh amca bising, ank2 jiran sblh pun dtg main sekali... wafiy, wafa, fina n maiyyah.... (anak k.amy n k.reen) riuh rendah... mlm2 pun dtg klu kitorg buka pintu n amca bising... xpe2, meriah gtu... eemmm amca ni sblm lena bebel dulu, nk mkn pun sambil ckp, tgh main toys pun bising, bila jln2 dgr suara dia je kat shoping kompleks tu... huhuhuhuhu.... terlebih2 ramah anakku sorg ni... heheheh tp xpe, org kata bby byk ckp otaknya byk pk n cpt belajar. harap2 mcm tu la.... Amin....

Sekarang dia dh ada sebatang gg n otw gg yg ats lak... lambt sikit tumbuh gg nya, xkisahla kan, asal amca maintain encem n kiut miut.... ;p bila bg mkn, mknan bby dh xnak, nk mkn makan org2 dewasa lak dia... klu bg kepek ke, coklat ke, cucur ke, donut ke, tembikai ke, sungguh2 makan smpai meleh air liur.... sdp sgt la tu. tp bila suap nestum ke, bubur nasi ke mkn 1,2 suap dh tepis2 ngn tgn. haiiip biasa ni. babab kang!

Klu bab2 mandi lak, lg huru hara, bila letak dia dlm besen mandi, trs meronta nk guling2 meniarap dlm tu... adoiiii.... mana blh nk guling2 tmpt sempit.... kita lak yg seriau kena pgg dia btl2, sbr2... tp yg paling best bila nk tkr pempes dia dlm sinki dapur, letak je dlm sinki dia manjat2 nk kuar dr sinki tu... adoilaaa abis mcm mana mama dia yg lemah xterdaya ni nk kontrol dia... huhuhuhu.... kita lak kena jerit2... amsyaaaaaaaaarrrr.... haip, duk diam! dia pun terkebil2 je.... huhuhuhu mmg cergas btl, tula sblm ni dgr je org ckp nama mainkan peranan penting dlm membentuk keperibadian ank... seeee.... betul tu. Amsyar  membawa maksud cergas yea... (^_^) exactly!!!

layan pic dia...
kusyuk men toys.... suka ketuk2 smua benda klu main... abs rosak... huhuhuhu

tgk, klu angkat letak dlm xmau, kt bwh jgk dia suka main... ;p

hehehe, tu kopiah raya tu... ekekekek, sj test. kt bwh tu tomotlaaa... tgh mamam

yo! yo! yo! amca in da house.... hehehehehe, ciksunya pnya keja.... bwh tu, tok amca... gmbr xpnh leerr... ;)

itu serba sedikit about my heroo yg dh 9 month old... moga2 amca terus membesar bagai juara.... yuuhuuuuuuuuuuuuu.... hehehehe... emmm hari ni amca sesema, sian dia xlena tdo mlm td... nk beralih bulan kot.... k, daaaaaaaa..... (^_^)

6 comments:

Elin said...

hepi 9 month amca...

aSmiDar said...

lebatkan rambut die..
kna botakan ni..
macam Ali..huhuhu

Maa said...

dh botakkan licin masa umur 2bln, pastu dah trim byk kali da.... huhuhuhu, tp papanya nk cukur bulat lps raya... adeh..
lin : TQ ;)

achikmija said...

happy 9 mth old amca...moge jdk anak yg soleh dan pintar yer...aminn insyaAllah..

aSmiDar said...

mase nak pakai napy die ssh sgt..cergas mmg cergas amca neh..huhu

Maa said...

k.mija, TQ ;)
da: tu la... dia suka keraskan bdn... adeh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...