Jom ikut Amca... (^_^)

Monday, October 25, 2010

Buat Baik berpada-pada...

series x tajuk kt ats tu... hehehe, sbnrnya xde apa pun... tghari td, kami berdua balik umh sbb hari ni tghari hujan lak... dh la pagi td sidai bj byk, letak pulak ampaian kt luar porch... hurm apa lg, tergesa2 sikit nk selamatkan bj dr basah kena hujan. pk dlm hati mmg dh basah pun.... eermmm smpai je umh ada keajaiban berlaku... huhuhuhu, mesti suma dh tau kan, ampaian saya dh kat bwh porch dpn umh... bj sikit pun xbasah.... hmm... saling pandang2 kami. xpnh2 mcm tu... heeee (^_^) 

then, msk dpn umh, sblm msk i buat2 rajin jp sapu kasi bersih kat dpn umh, abs clear simen dpn tu kena sapu... tiba2 kuar ank jiran i kat pintu umh dia, i tgr le, sape ye masukkan ampaian ni, dia pun dgn confidentnya 'saya!' hehehehe... i pun... oooo ye ke... terima kasih.... smbil senyum manis gtu.. ekekekek ;p sbnrnya, i igtkn jiran sblh umh i lg 1 tu, k. amy, mmg baik ngn dia dr yg sblh lg.... rupanya yg xberapa rapat tu yg tolong... hehehehehe... Alhamdulillah... xde la xbaik, baik gk... cuma tgr2 gitu aje. dorg pun selalu duk dlm umh je...hehehehe

so moralnya, buatlah baik pd jiran2 tetangga kita, tp berpada2... insyaAllah, kita mendapat balasan yang baik juga... ;) tazkirah utk hari ini... renung2kan dan selamat beramal... ;P cilok Prof. Izzi nyer trademark... ;p

6 comments:

Hezesuze said...

idup berjiran ni kene baik2 ler uols....huhu

.:. Maa .:. said...

hezesuze:setuju... btl tu.

byna said...

bersungguh bnr b bc..igtkn gp0 la siyes sgt..2je nk gtau..hukhuk..apela ma nih..:p
sblm ni kompem pk bkn2 sal jiran 2..ahaks

.:. Maa .:. said...

hikhik;p biar la nmpk gempak sket... pdn muka dia.... yuhuuuu ;p

Hafida Amy said...

emmm..bagus2...buat baik bpade2..buat jahat jgn skali..hik2, tul ke??emm...lg 1, biar muke xbape nk baek, tp hati mau cantek...kekeke

.:. Maa .:. said...

wah... fida pndai laaa.... tepuk tgn! yeay.... (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...