Jom ikut Amca... (^_^)

Tuesday, October 25, 2011

Saya yang menurut perintah.....

saya tau, sya keja bawahan je...
saya tau, sya mengikut arahan sj...
saya tau, kerja sya dan tugas2 sya...
sya jg tau, apa keupayaan sya...
sya lg tau, stkt mana daya dan kesabaran sya...

tapi.

jgn sebab kuasa yg dh ada disalahgunakan
jgn jgk ada yg mengambil kesempatan
jgn la smua yg ringan n kecik pn nk hrpkan sya...
jgn lg cpt merungut sbb sya bkn buat kerja utk sorg je
jgn gunakan smua org untuk kepentingan sendiri..

mungkin.

mcm ni la klu jadi org bawahan
mcm ni jgk klu xada komunikasi berkesan
mcm ni kot rasanya klu dh byk makan arahan
mcm ni lg lah klu tak berilmuan
mcm ni la klu kita tak belajar tinggi dan tak berpengetahuan

jadi.

redha dan terima je la sbb mereka belajar hingga ke PHD kooooot... -.-
kita apa ada, setakat diploma yg hampeh
huurmmm..... sbr itu separuh drpd iman...
Moga kerja kita diberkatiNYA...
Wassalamualaikum.... -.-

penawar hati -.-


9 comments:

byna said...

best2...;) sy pun tau sy 'org baru'

tapi..

jgn dsbbkn i2 org sng nk buli sy

mungkin..

mcm ni yg harus kite biasekn

jadi..

terimalah ngn ht yg terbuka luas bak lautan yg dalam!!!! :-D

.:. Maa .:. said...

byna oh byna..... sila la sbr. nk berjaya itulah petuanya -.-

Elin said...

ya betul...siapa lah kita...mula2 ikut je dulu org suruh ape kan...klu da bertentangan ngan skop tugas tu..da lain citer la kot.


ekhemmmm

Saya Yang Menurut Perintah
Leen :)

.:. Maa .:. said...

lin: siapala sya utk membantah... mmg dh bertentangan ngn skop tugas.... ;)

tyneedy said...
This comment has been removed by the author.
tyneedy said...

kena yakin dengan diri sendiri. adakah 1 jaminan kalau dia punya PhD dia dpt lakukan apa yg kita buat sekarang? sebagai manusia perlu hormatkan pengalaman, keupayaan dan kebolehan kita.

.:. Maa .:. said...

tyneedy: sya setuju... pasrah je la, xde sape nk lyn klu kita bersuara... huhuhuhu.... -.-

ann @ hatiberbunga said...

setuju dgn tyneedy..

.:. Maa .:. said...

pn.Ann, sya juga.... -.-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...