Jom ikut Amca... (^_^)

Monday, February 28, 2011

b.z

salam... rindunya nk update blog... huhuhu... tp masa sgt cemburu... chewah... tetiba jiwang ;p... sabtu ri tu blk sungkai jap... mlm td smpai umh. dlm hati kobar2 nk g tesco baru buka... besar oooo... tu pun dpt sms dr lin. ekekeke tq lin ye. smpai nilai dlm kul 9.30p.m, lalu jp kt tesco pnyalah sesak... smpai parking tepi2 jln... so hubby ckp esk2 la.... hancusssnya hatiku... hakhakhakhak... tp pk2, xpela. lgpun amca tgh tdo... sian dia... ;)

skrg sgt bz. ngn kerja hakiki lg... disamping tgh study nk mangku s/u dekan... huhuhuu.... s/u tgh menunggu hari 4 2nd baby... i yg terkalut sikit... klu time kerja dtg sekali harung... xsmpt i... xpe2, insyaAllah everything alright (^_^) ok, byk benda nk share, tp lum smpt lg... nanti2 la yea.... daaaaa

Tuesday, February 22, 2011

Amsyar photoshoot @ faruqstudio...

salam semua... lama xupdate blog..., niat di hati nk cuti hari ni terpaksa cancel sbb kena bertugas e-undi kat fakulti... haduiiii camana blh lupa, nasib baik smpt siap sblm undi mula... kalut, ank bujang ku bg papa bwk kat opis... semput gk la kejar2, tq gak utk maklong amca sudi jg jap... adeh... sian si tecit tu...

ok2, ni nk citer kisah smlm, amca selesai photoshoot wif faruqstudio... heee dh lama uncle faruq offer, ptg smlm baru jd... adeh, tqvm buat smua photografer tambahan... hehehe, korang mmg hebat la, bersimpang siur, mcm2 gaya photografer yea..... adeh... hmm amca lak mood berubah2, jp ok je, jp moncong je.... hehehe, tp oleh kerana uncle faruq n yg lain2 berpengalaman, dpt gk main peranan, n his wife feeqa.... huhuhu, ni antara gmbr yg mama dpt from maklong n acik alina aka photografer tambahan yg masing2 ada dslr canggih manggih.... hehehehe... uncle faruq nyer gambo xdpt lg yea... huhuhu...










tiba2 lak jurugambo suh papa mama posing, klu i tau... i pakai cun2 tau. wakakakaka... hm redah je la...


2 keping gmbo ni amik ngn kamera ciput i je... huhuhu


 
barisan photographer terhebat... sesapa berminat risik2 la yea... huhuhu

(entry draft.. baru publish... -.-)

psssst: tgh tggu gmbo2 gempak si tecit dr photographer... huhuhu.... 


Sunday, February 20, 2011

pindah umah baru...

salam... heheheh. baca tajuk gempaq je kan... bkn i yg pindah umh baru yea... my sis yg duk bangi tu... ekekekekek... i duk sini je smpai pencen gamaknya.... hahaha. semalam la mula citernya... pg2 lg dlm kul 9 lg kami cargasss ke bangi tlg apa ptt, smpai sana, dorang tgh angkut brg dlm lori... i mam jp nasi lmk smbil2 tgk dorang. hik... bila lori dh anta brg, kaum2 wanita kms sisa2 brg kt umh isi dlm keta... pastu konvoi 4buah keta menuju ke umh baru @ sepang... chewah, cam rombongan kawen lak...hahaha. smpai je trs angkat brg... kms2 beria, aku la plg beria... perasan umh sendiri lak... hahahaha. sian kn... 1st, kms blk mainan kakak nurin yg aku seronoknya... ye la, barang comel2, aku suka la... heeee... jp je dh setel.

then kms2 smpaila ptg... dh penat rehat jp... mkn2 minum2... smpai mlm gak, maghrib baru blk... penat ooo... tp puas ati tgk umh dh kms, tggal sikit2 je brg yh xpenting... heeee... Alhamdulillah...

ok, nk cite tu je, sekurang2nya ada la rekod bila knani pndah umh kan... hik... kpd my sis, tahniah ye... dh makin dkt ni, blh lepak selalu... kwsn besh, ngn playground n court bad dpn umh je... hehehe...

p/s: gmbr upload pasni la... dh la batery empty smlm...ckit je smpt. rugi2.... hurm... -.-

Friday, February 18, 2011

Amsyar @umh mami waidaa'

Salam... mlm td ibu amca kol yang dia xsht.... kena sakit mata katanya, sian... n dia bgtau xdpt jg amca cz risau kot2 berjangkit, i yg blur2 time tu sbb baru nk lelap jwb 'ooo.... a'ah... tgkla cane...'ekeke. tgh mamai, nk ckp pn cpt2, huhu. then pg td, tringat blk psl tu... trs kol lin nk mintak tlg... nk tumpangkan amca kt umh mami waidaa'... mama xleh cuti la amca, byk benda nk kena setel ni... adeh, ssh hati jgkla. klu bwk opis xjd keja la jwbnya... kebetulan pg td amca bgn awl, dlm kul 7.20a.m. mcm tau je dia, then papa suh trs mandikn amca, hm mama cergas je mandikan amca, xnk sshkan mami, sian dia, nk sngkn keja dia... siap apa ptt, siapkn susu amca, bg mkn biskut trs anta umh mami, kang dia tdo je la... hrp2 xde apa la.. sbb amca oke je ngn sape2, lg2 ada waidaa' lg seronok dia.... dia suka bkawan, hmm kena standby utk bg dia kwn ni.... kikikiki ;p

ni gmbr pg2 td lps mandi. mama smpt snap sementara tggu papa blk dr opis, papa msk opis jp kul 7.30

dh pndai ngelak skrg klu mama nk snap, ikut sape ni... papa le tu ;/

tu ler citenya, msk opis pun lmbt 15minit mama... ni kali ke-2 amca tumpang sini. tu pn klu btl2 terdesak je... klu xde apa mama cuti je... amca baik2 ye. dun notti2... tghari ni mama amik. muah3... (^_^)
tqvm jgk utk mama waidaa' linta.. ♥ weeeiiiii....

p/s: baru pas kol mami waidaa'... amca dlm keadaan baik2 aje, baru tdo... hehehehe.... dgr waidaa' duk pot pet pot pet... kikikiki somel itu bdk aaaa ♥

alamanda

salam... ni cite ahad lps, lmbt nk cite sbb bz kat opis... en3 sblm ni psl karnival wow kan... ni hari ahad, kami ronda lg kat putrajaya, tp pegi alamanda sbb nk cr puting susu pegeon amca... smbil ronda2 cuci mata... mula2 smpai lengang je sbb mungkin ramai serbu kat karnival wow kot... hehehe, so
kami cuci mata je leer...

ni tggu papa siap, si tecit ni pntang tul klu papa xduk sini, dia la berebut nk drive ;/
tgk, lasak tu, papa xtgk time ni, klu x... kena haip2 ngn papa...huhuhu
'mama... nak nak...' mintak kunci keta... hik

peace no war... ;p

duk lg... ish, mcm2...

smpai je nmpak naga ni, amca tgh tdo trs bgn... hehehehe

papa tgh survey2 robot transfomer... mahei weiii... rege cecah 3 angka xdapek yo.... ekekeke...
sbr2... kang kena beli jgk tu.... xtau bila ;p

amca sgt baik kali ni, oke je duk kt stroller setelah berapa lama xpakai sbb xnk ddk.... gud boy... hehehe


Wednesday, February 16, 2011

cerita hujung mggu @karnival wow putrajy...

salam... baru nk cite psl hujung mggu kami baru2 ni, hehehe, walaupn skrg bertungkus lumus menyiapkn fm...
ermm... aktiviti baru2 ni hanyalah meronda kat karnival wow putrajaya je... 2 hari g ronda... sabtu tu lps bekpes, my hubby tiba2 srh siap nk kuar katanya, xckp pun nk  g mana, tnpa byk soal, chewahh... siapla mama n amca... tp pk2 mesti g dkt2 je ni, xyh beria siap, lbh kurang sudaaa.... heeee
skali msk keta, papa amca ckp g karnival wow, i siyes xtau pun, ahhh redah je le... smpai je pns giler, terik gitu... amca lak tgh tdo... jom lyn gmbr yg xseberapa ni... mana smpat je snap...

baru smpai... ni bgn bgn tdo amca ni, terkejut trs bgn... sian dia... ;/

smpat gk bergambar ngn kuda comel ni... i takut weiii bila kuda ni sua muka... amca rilek je.... kikikiki

pesta belon comel... tp amca xminat, tgk xde perasaan je... ekekekek, so mama xbeli pun... ;p

papa wif tmpt ddk kuda (apa ntah namanya, lupa...)

bola colorful yg menarik perhatian... mama beli gk sbijik walaupn amca xminat sgt... hahaha

persatuan layang2 m'sia... cantik2... mcm2 bntk. tp xsmpat snap, ni pun papa smpat amik dr jauh je

taraaa.... amca nyer ball. xlyn pn dia. menan lama gk main. baru bgn tdo tu, heee

itu aktiviti kami hari sabtu... hari ahd g alamanda je n ronda2 jp karnival wow... hehehe... menghabiskn masa ;)

Monday, February 14, 2011

Say no to VALENTINE'S DAY!

Salam isnin... hehehe, pg2 smpai opis trs tgk kalendar... owh 14hb hari ni... eh, velentine's... * tetiba terdetik dlm hati.... ish, istighfar byk2... xbaik smbut velentine ni kan... dh sedia maklum pun... huhuhu... klu nk kira hari kasih syg, xpyh tggu hari mcm ni, hari2 blh jd hari kasih syg, kan.kan.kan... btl x....  jom baca sejarah velentine's day ni haaa...

Sejarah Velentine

Sungguh merupakan hal yang ironis(menyedihkan/tidak sepatutnya terjadi) apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.
Pada tanggal 14 Februari 270 M, St. Valentine dibunuh karena pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (St. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka para pengikutnya memperingati kematian St. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.
Tetapi sejak abad 16 M, 'upacara keagamaan' tersebut mulai beransur-ansur hilang dan berubah menjadi 'perayaan bukan keagamaan'. Hari Valentine kemudian dihubungkan dengan pesta jamuan kasih sayang bangsa Romawi kuno yang disebut “Supercalis” yang jatuh pada tanggal 15 Februari.
Setelah orang-orang Romawi itu masuk agama Nasrani(Kristian), pesta 'supercalis'  kemudian dikaitkan dengan upacara kematian St. Valentine. Penerimaan upacara kematian St. Valentine sebagai 'hari kasih sayang' juga dikaitkan dengan kepercayaan orang Eropah bahwa waktu 'kasih sayang' itu mulai bersemi 'bagai burung jantan dan betina' pada tanggal 14 Februari.
Dalam bahasa Perancis Normandia, pada abad pertengahan terdapat kata “Galentine” yang bererti 'galant atau cinta'. Persamaan bunyi antara galentine dan valentine menyebabkan orang berfikir bahwa sebaiknya para pemuda dalam mencari pasangan hidupnya pada tanggal 14 Februari. Dengan berkembangnya zaman, seorang 'martyr' bernama St. Valentino mungkin akan terus bergeser jauh pengertiannya(jauh dari erti yang sebenarnya). Manusia pada zaman sekarang tidak lagi mengetahui dengan jelas asal usul hari Valentine. Di mana pada zaman sekarang ini orang mengenal Valentine lewat (melalui) greeting card, pesta persaudaraan, tukar kado(bertukar-tukar memberi hadiah) dan sebagainya tanpa ingin mengetahui latar belakang sejarahnya lebih dari 1700 tahun yang lalu.
Dari sini dapat diambil kesimpulan bahwa moment(hal/saat/waktu) ini hanyalah tidak lebih bercorak kepercayaan atau animisme belaka yang berusaha merosak 'akidah' muslim dan muslimah sekaligus memperkenalkan gaya hidup barat  dengan kedok percintaan(bertopengkan percintaan), perjodohan dan kasih sayang.

sama2 la kita mengambil iktibar... (-.-)
credit by here...

Friday, February 11, 2011

mana2 je la si tecit ni nk nyorok...

ni hobi amca... ada peluang mesti nk main nyorok2... tp dia main sorang2 la... hehehehe. mama papa tgk je ragam dia... kikikiki...lawak pun ada, kdg2 dia sndiri gelak ngn apa yg dia buat... hahahaha... lawak je si tecit ni. pastu dia suh sape2 panggil dia... dh awl2 tersengih tu... c....

syp je dia... blh lg lyn tv duk bwh bakul pun... hahaha ;p

ni lagi, elok je mencangkung... 

pastu amca klu nk mandi, nk tdo, mesti main nyorok2 gak... suka sgt dia nyorok bwh selimut, pastu jln muka tgh ttp pun... tp time nk tdo mama xsmpat snap gaya dia tu... huhuhu... bahaya tul si tecit ni kn, hik. klu nk mandi pun sama, dia amik towel ttp muka nk nyorok, pastu gelak2... hehehehe.... yg tu mama smpat snap... kelakar je... tgk tu (^_^)

tgk apa dia buat... ini dia buat sndiri ye, mamanya xcmpur...huhuhu

 
berusaha nk kuar ;)

yeaayy amca, dh nmpak jalan tu... ekekeke, dh sengeh2...

dh berjaya...

yeaaaay... kata amca... kikikiki ;p

itu je nk cite psl prince charming ni...heeee... makin lasak kamu yea amca... ckp pun dh mcm2 kuar kat mulut cumil tu, tp bahasa dia leerrr... huhuhu, smlm sepupunya yg duk bangi si kakak nurin tu dtg, dia dh pndai mrh2 kakak bila si nurin tu buat benda dia xsuka, haishh... garang jgk ni... heeee, mcm dh bsr sgt yea... (^_^)

mode: xmenentu...

salam...
bila tgk blog x diupdate, mcm xbest je... so, buat jgk la entry sekadarnya walaupn keadaan skrg sdg bz mengemaskini kerja2 n buat fm... sblm tgs yg lbh dedikasi dtg... kuikuikuikui ;p ntah apa2 ayat kan, aku pun tarak paham.... kepala sedikit tiong tong ye, pg2 asyik terlewat je... penat walaupn mlm dh tdo awl. xpe, esk coti... yahuuuu.... baru blh senyum smpai telinga sbb dpt lepak kat umh... best2... rumahku syorgaku... heeee.... blh melayan amca yg makin manja tu puas2... okela, ntah apa2 aku merepek ni... xpela. nk smbg buat keja. babai kwn2 (^_^)

Wednesday, February 9, 2011

Amsyar kembali slps cny (^_^)

Salam semua....
setelah cuti cny, baru ni ha berkesempatan nk update blog... pnyalah meriah cuti. hehehe. ye la, i blk Taiping rabu malam tu, Alhamdulillah... jln clear. hehehe.... smpai sana dlm kul 1a.m... esknya, kami pegi kenduri kwn my hubby masa sekolah dulu. kira rapat la, tu yg wajib pegi... namanya, syam... pengantin pompuan not sure... huhuhu so sowi...

tema itam putih... erm sweet je. tren skrg kot... heeee (^_^)

nk jgk ada gmbr ni tgh2 pns pun, nasib baikla amca xdmm, duk lari2 tgh pns... risau teman ;p

nk blk sudaa... tgk, peluh2 amca... ni pnjm keta cumil maklong... stanby kot2 xleh msk tmpat kenduri... tqvm maklong yea... ;)

ok, abis kenduri kami g tesco jp then blk... xsesuai byk duk luar, cuaca pns... blk umh rest lg best kan,kan... hehehe, mlm menjelma ;p amca dh tdo... penat si tecit tu byk main... then kami g psr mlm jp ronda2... papa ngap gk jeep trek utk ank teruna.... blk je ramai2 psg, meriah tul... tuannya lena tdo buaian... kang i tunjuk apa itu jeep trek ye... kikiki... esknya jumaat pg blk kg i lak @ mcg nun... jap je lalu ikut grik... xtvt xbyk, sabtu kuar pun dh ptg, g umh my sis jap jumpa zharfan, mia n thaqif... lepak smpai mlm then blk leerrr... esknya ahad kuar awal2 lg sbb papa amca nk g tmpt feberetnya... jom tgk... nice view... ;)

i snap beberapa aksi 2 beranak ni... @ pantai Tok Bali... (^_^)

tgk apa agaknya 2 beranak ni...

cantiknya pantai... ;)

aip, senyum gaya apa tu amca... ;) sonok dpt bebas kt tmpat luas... heeee

model cilik ;p

tgk, sini pun blh lyn menan dia...

uuuuih... tgginya pokok ni mama... ;)

hehehe... sape biasa mkn sate ikn kt moto blkg tu... dap oooo 

(^_^)

view sgt indah...

cantik... tp syg, xterjaga persekitaran ni... huhuhu

ni la, jeep trek yg beli kt tepeng nun... kikiki... blk je, trs main smbil tgk jem dpn umh...

kusyuk tu... owh... itu kaki tok ayah amca... ;)

interprem skit tok ayh yg sdg tgk cucu n menantunya main.... ;p

oke, itu je citer serba ringkas... xbyk jln2 pun kitorang blk ritu, jln jem teruk... nasib isnin tu cuti... jln reda sikit w/pun keta blh thn byk... c u... (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...