Jom ikut Amca... (^_^)

Friday, September 14, 2012

Susahnya nak mkn nasi... (>_<)



Haih, camana nk buat lg... ank bjg sya ssh yg amat nk mkn nasi. sua nasi beria la hai tutup muka n lari serkup kt sofa... bayangkan... geram xyh ckp la... mcm2 cara dh pujuk, xberjaya gk. mcm takut+fobia+trauma mkn nasi... huhuhuhu. sabo je la. multivitamin??? xyah ckp, mcm2 ada dlm peti ess i... tp dia cuma lalu mkn lauk2 je terutama ayam goreng, naget, sosej n fries.... itu faveretnya.... i xde la mrh beria2, xblh la nk paksa2 klu dia dh xsuka kn.... cuba usaha gk cari yg berkhasiat sikit... skrg mkn biskut2 cicah air dh nak... erm, lain... bihun sup kegemarannya... i buat gk selalu tp xde hari2... klu beli mcm xleh caya sgt sbb supnya rasa kiub segera je.... adeh, pening... i n hubby siap rujuk ngn doc lg. doc pun bg cadangan mcm2, tp smua cadangan xbernas n kami dh teray leer.... -.-

nak x nak, makanan yg dia suka i standby je. xleh putus. klu dia ckp... 'mama nk mkn...' itu maknanya dia lpr leer... i tgh2 mlm grg la apa patut, haaa 1 lg, cucur adabi.... itu je la yg dia nk...

jajan... pun dia suka. tp i n hubby cuba elak sedaya upaya xnk bg dia mkn benda2 mcm tu, klu nmpk dia ngamuk sgt baru belikn, tu pn suruh dia amik sekali dua, then papanya sorok plastik jajan tu ckp dh abis... rasa sikit jd ler kn...

cara lain, xtau nk buat camne. bila tnya ank org lain.... kebanyakan bdk lelaki ssh mkn nasi kot... yg gegurl je i dpt tau ramai yg suka mkn... best ler.... Amsyar klu hari dia nk mkn nasi, Ya Allah seronok nya Tuhan je tau... i sanggup ngadap dia suapkn nasi n ikut mana dia main asal dia mkn.... xpela bersepah pun asl byk msk perut.... fuuh... nk cari time tu la kan main ssh.

buntu weeiiii, nasib susu dia minum byk, tp xbest la kn sbb dh besar mesti kita nk bg dia mkn makanan berat n berkhasiat.... ish... blank! penat kami somi isteri pk... memilih si amsyar ni bab2 mkn.... huhuhuhu.... minum air je kan main byk bergelas2 sehari....;/ 

5 comments:

achikmija said...

hehe..mang anak laki camtuh kot maa..yg Ryan lak cerewet..kalo yg dia suke tu mkn kamaen lg la..kalo ade ikan cukuplah mang feberet dia..leh abes gak ns..hehe tp yg dia tgk lembik2 ke yg geli2 dia x nk mkn...haha..tp kalo ns ayam n sup2 mang dia suke mkn..try maa bg amca ns ayam..dia nk x..mang cabaran jage anak laki mase kck nih lbh sket..yg gurl lak bile dh besau..huhu ngadap le kn...

Elin said...

cantik header blog ma..buatkannn. Emm biasa kot anak laki camtu. Klu waidaa' mmg kul 1 je tya nasik. Ni tgh dmm rindu walid..tp masak nasik and sup ayam..ttp selera makan. Tkpe..nnt2 amca nk mkn jgak tu..at least dia mkn nugget, cucur tu. Ma try wat bubur ayam kot2 dia nak.

.:. Maa .:. said...

Kmija. Sama cam amsyar, klu benda lembik2 awal lg nk ckp buek,buek... dia geli kot.klu ada sup, dia hirup sup je. Huhuhu. Benda segera je la yg dia suka. Skrg tgh pujuk2 dia mkn nasi, kdg mkn la jgk. Adeh cbaran2...

Olin, header main2 je tu. Erm bubur2 dia xsuka. Adeh, sbr je la.

Zie said...

alahai budk2 biasalah... ank2 akak dulu semua tak suka nasi, depa banyak minum susu ja.. bila besar sikit baru lah mau makn nasi...

.:. Maa .:. said...

zie, oic... mmg mcm tu ke... risau kang xcukup zat... huhuhu.. hrp2 ok la dh bsr sikit... ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...