Jom ikut Amca... (^_^)

Tuesday, October 2, 2012

Abg am n da rabbit wonderland... ;)

ni cite hujung minggu kami yg lps, kt usim kan ada icep, so jumaat n sabtu lps kami sempatla singgah jp tgk2 apa yg ada smbil bwk si tecit amsyar jln2.... kt situ plk ada kandang arnab yg utk dijual jgk disamping buat pameran bg sape2 msk klu minat.... hhaaaa apa lg, tgk si amsyar mula2 takut, tp lama2 seronok lak dia nk msk dlm. i msk skali teman, tp duk tepi2 je.... pnya la seronok, pegang rabbit tu, bg mkn n bape kali smbg2 nk carrot, bila rabbit dtg kerumun dia, dia ckp 'oiii geli laaaaaaaaaa...' hehehe, bila arnab lari2 xnk mkn dia jerit ckp 'rabbit.... mkn laaaaaaa...' haish bising la dgn suara dia je... kelakar pn ada.... ;)

hhmmm dh abs bg mkn, blk.... tp kt umh kan main duk sebut2 nk abbit, nk abbit.... mlm tu kami kuar lg, msk lg dlm tu. haa skali msk rm3 je, tp nk tggu dia penat tu boring gk la... lompat2... smpai papa nyaris2 nk beli sepasang.... sepasang harga dia rm135+sangkar dia+makanan+bks air...

blk umh, pk pnya pk... dh set dlm kepala nk beli... smpai sana, dgr dr penjaga tu ckp arnab penjagaan agk cerewet, mkn byk, xblh stress, kena cucuk vaksin, klu nk selamat pasang cip (apa ntah nama cip utk,klu hlg sng cari), klu beli sekor dia cpt mati, sbb dia sunyi.... halamak aii... sensitif pnya jiwa arnab, i pk2 cane klu kami blk kg ke, xperasan dia stress ke, tgk2 dh mati. xsanggup la kang sedih.... trs xjd beli.... sape2 ada arnab leh share ye... i pn suka gk sbnrnya.... ;)

oleh sbb itu, ayt bahasa melayu tu ;p kami tangguh dulu nk beli, spjg jumaat n sabtu 3,4 round gk rasanya amsyar msk main ngn rabbit2 tu. xpuas ngn mama papanya bwk, ngn maklong plk dia pegi.. smpai bulu dh naik ke rambutnya... risau gk, tp sbb penjaga tu kata smua arnab2 tu dh dicucuk vaksin n slmt dr kuman2, i yakin sikit.... blk umh trs mandi lama2 ;)

ok la, tgk gmbr bdk yg gumbira main ngn rabbit ni... ;)

mula2 smpai, tkt2 lg tu...


bg carrot pun jauh2 je, pastu dia lps carrot tu... geli geleman...


tgk tu, pnya jauh tkt nk rapat... hihihi

'abg... nyuuummmmm...' mama paksa nyuumm, nk snap. heee ;)

lagi... makin berani dh... ;)

'abg... tgk mama jap...' hihihihi ikut arahan ni ;p

sibuk minta carrot lg, 'nk aji... nk aji...' 

erm time ni amca ler plg lama duk dlm, org lain xde sgt..



gmbar bawah ni pegi sebelah malamnya plk, sambil2 nk tgk nasyid n artis mana dtg, skali kena byr tiket... artis pun xbest mana pun... huhuhu, trs round2 tgk kedai... si tecit ni lak nk abbit... nk abbit... mula2 i buat do no je, duk ulang2 je dia, bg gk ler msk... -.-

mlm2 bebudak agk ramai, ngn mak bdk skali msk... ;)

tgh paksa abbit mkn, siap tarik2 leher lg.... mana xnya... abbit xlyn sgt, dh kekenyangan... ramai yg bg mkn... 

ni, mgsa yg kena paksa... siap dia ckp 'mkn laaa... mkn laaa...' hihihihi ;)

ni penjaga rabbit dlm tu, dh kenal amsyar... amsyar pun siap paksa2 bro tu amik rabbit nk pegang katanya... 'tak ini... tak ini...' suruh letak kt kusi tu... lyn je laaa... dh dia customer plg lama dlm tu...

pas kuar, mama paksa ddk amik gmbo. buat2 muka sedih nk abbit aji... duk ulg2 tu... peluh2 dh pun...


haa tgk pn kamera, bam2 nya mama sayaaa.......... -.-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...