Jom ikut Amca... (^_^)

Wednesday, October 31, 2012

servis spectra 3



lama dh nk servis spectra i tu... sejak mula2 tau preggy lg. tp duk tangguh2 je, smpai skrg dh msk 8bulan baru hegeh2 nk buat itu ini... huhuhuhu... biasa la kan.... i cari2 kt internet, kt mana tmpt servis spectra ni. then jmpa la 1 tempat kat subang jaya ni... jauh lahai klu di pk kan.... nk anta tu 1 hal, w/pun my hubby ckp klu nk htr sana blh je.... tp jauhla klu dr nilai ni kn. i kol dulu syrkt Histopoint tu, then ckp ngn org sana, dorg kata biasa ramai yg pos je... nasib baik... n servisnya mkn masa xlama utk dorg pos blk.... hhmmm cun la tu kn.

ok, dlm keadaan mcm ni i tgh pk nk setelkn apa yg lum setel je. blk umh siap2 kan set dia n balut kemas2.... then pos sana. harap xde masalah ler.... klu ada pun sikit2 je... kos servis biasa katanya rm40.00 sj. kecuali lah ada brg2 yg kena di tukar... xtau camana lg ni, xpela. htr dulu. tu yg penting. sgt berguna ooo spectra ni dlm pantang... so, setelkn je....  nantila tgk hasilnya cane....

spectra i ni ssh nk cr tmpt servisnya sbb beli kt tgn kwn, bkn kat kedainya.... klu kt kedainya sngla servis htr kedai je kan. jenuh nk gugel mana tmpt servisnya... nasib baik jmpa gk... satu2nya tempt servis dia kt subang jaya ni. tingat lak dlm pantang dulu, i mmg xstandby awl beli pam sblm bersalin. ye la, pk2 kita pantang sama baby kan, mesti xguna benda tu... tup2 tiba masanya, mmg azab nk menahan sakit... terpaksa gk my hubby beli dulu yg manual kt farmasi. nagesh nk tahan skt...huhuhuhu ;/  then abs pantang baru beli yg elok skit.

owh, kpd yg cari tempat nk servis ni, ni alamat n no tel dia... moga dpt tlg kwn2 sana yg tgh cr tmpt servis. nk beli kt sana pun blh. mcm pembekal gitu la... owh blh jgk srh despatch dorg amik n htr, tp kt kwsn dkt2 aje ler... hm pos je la sini,

HISTOPOINT SDN. BHD.
NO. 41, JLN SS 18/6
SUBANG JAYA,SEL.
O3-56317288

k la,done.... moga baik2 aje.... ;)

Wednesday, October 24, 2012

checkup 30 minggu...

owh... baby dlm peyut dh 30mggu... jap je rasa, n mggu ni dh nk msk 31 minggu dh pun. xsmpai 10 mggu lg duenya.... OMG takuiiit leer.... fuuhhh, seram2 -.-

2nd preggy ni, perut xberapa bsr sgt. bdn je membesar... huhuhuhu... klu nk dibandingkan yg 1st dulu, 7bulan lbh perut dh sarat sgt dh.... tp yg ni x. cuma dpt rasa baby dh penuh n padat dlm perut mama... hihihi...

ok, isnin baru ni checkup 30 mggu, n nurse yg plg simple checkup i... xsmpai 5 minit dh setel. tggu bkn main lama, 3jam lbh tu.... sabo je ler.... Alhamdulillah, smua ok. baby pun membesar dgn baik.... n sekarang dh kena checkup 2mggu sekali.... 

eermmm, 34mggu repeat scan @ kk. byk kali plk kali ni i ada appoiment ngn doc... masa 28mggu dh scan... bgs3.... hihihihi. eermm persiapan baby dh ready, brg2 n bajunya rasa dh ok kot. sekadarnya aje. brg2 abgnya msh byk n elok2 lg.... cuma persiapan lps bersalin mamanya je lum standby.... igt nk tkr set bersalin, tp yg i bekenan harga nya lbh kurang rm400 lbh.... haiyaaaaaaaaaa..... kena pk byk byk byk byk byk kali.... -.-

ok, doakan smuanya baik2 aje ye.... wassalam.... ;)

Tuesday, October 23, 2012

Perbualan bayi sebelum dilahirkan...


Baca dan hayati kisah di bawah ini. Fahami mesej yang cuba disampaikan. Dan paling penting, amalkan ilmu yang anda dapat.
Adalah dikisahkan….pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata.
Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”
Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”

Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”
Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”

Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”

Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”

Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’

Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”

Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.
Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”
Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat. ”

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu. 
Sucikanlah 4 perkara dengan 4 perkara :
Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu

Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Robb mu
Dosa-dosa mu yang lalu dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu


info sini...

Sunday, October 14, 2012

Fakta tentang kelahiran...



wallahuallam... (-___-)



Wednesday, October 3, 2012

owh my prince.... -.-

hhmmm, pg2 td lg dh ssh hati... pk kan my prince Amsyar yg kena ruam/alergic 1 bdn dr ptg smlm... mlm td dh pegi klinik, mkn ubat dh n sapu calamine lotion 1 bdn... nasib la mlm td dia tdo lena n xde garu.... mata 2-2 bgkak... xtau la mana kena smlm, cuma ptg smlm smpai umh dia men basikal je luar pgr ngn jiran sblh... abs tu dh gatal2....  risaunya... -.-

pg td mcm dh kurang sikit, tp ruam2 kt bdn dia ada lg... xsdp ati dh i, amsyar kulit sgt sensitif, xblh slh mkn sikit, even kena nyamuk pun berhari2 nk hilang tanda tu.... hhurm... baru jp td bbsitter kol, mata dia bgkak blk 2-2... sbb i dh pesan, klu nmpk alergicnya ada blk trs kol i... sshnya hati... hrp xde apa la... 

lmbt plk masa berlalu hari ni, nk blk cpt n amik hero... amsyar oh amsyar, bila dia skt, i plg xsng ddk... n serba xkena jadinya.... fuuuhhhhhhh.... -.-


Tuesday, October 2, 2012

Abg am n da rabbit wonderland... ;)

ni cite hujung minggu kami yg lps, kt usim kan ada icep, so jumaat n sabtu lps kami sempatla singgah jp tgk2 apa yg ada smbil bwk si tecit amsyar jln2.... kt situ plk ada kandang arnab yg utk dijual jgk disamping buat pameran bg sape2 msk klu minat.... hhaaaa apa lg, tgk si amsyar mula2 takut, tp lama2 seronok lak dia nk msk dlm. i msk skali teman, tp duk tepi2 je.... pnya la seronok, pegang rabbit tu, bg mkn n bape kali smbg2 nk carrot, bila rabbit dtg kerumun dia, dia ckp 'oiii geli laaaaaaaaaa...' hehehe, bila arnab lari2 xnk mkn dia jerit ckp 'rabbit.... mkn laaaaaaa...' haish bising la dgn suara dia je... kelakar pn ada.... ;)

hhmmm dh abs bg mkn, blk.... tp kt umh kan main duk sebut2 nk abbit, nk abbit.... mlm tu kami kuar lg, msk lg dlm tu. haa skali msk rm3 je, tp nk tggu dia penat tu boring gk la... lompat2... smpai papa nyaris2 nk beli sepasang.... sepasang harga dia rm135+sangkar dia+makanan+bks air...

blk umh, pk pnya pk... dh set dlm kepala nk beli... smpai sana, dgr dr penjaga tu ckp arnab penjagaan agk cerewet, mkn byk, xblh stress, kena cucuk vaksin, klu nk selamat pasang cip (apa ntah nama cip utk,klu hlg sng cari), klu beli sekor dia cpt mati, sbb dia sunyi.... halamak aii... sensitif pnya jiwa arnab, i pk2 cane klu kami blk kg ke, xperasan dia stress ke, tgk2 dh mati. xsanggup la kang sedih.... trs xjd beli.... sape2 ada arnab leh share ye... i pn suka gk sbnrnya.... ;)

oleh sbb itu, ayt bahasa melayu tu ;p kami tangguh dulu nk beli, spjg jumaat n sabtu 3,4 round gk rasanya amsyar msk main ngn rabbit2 tu. xpuas ngn mama papanya bwk, ngn maklong plk dia pegi.. smpai bulu dh naik ke rambutnya... risau gk, tp sbb penjaga tu kata smua arnab2 tu dh dicucuk vaksin n slmt dr kuman2, i yakin sikit.... blk umh trs mandi lama2 ;)

ok la, tgk gmbr bdk yg gumbira main ngn rabbit ni... ;)

mula2 smpai, tkt2 lg tu...


bg carrot pun jauh2 je, pastu dia lps carrot tu... geli geleman...


tgk tu, pnya jauh tkt nk rapat... hihihi

'abg... nyuuummmmm...' mama paksa nyuumm, nk snap. heee ;)

lagi... makin berani dh... ;)

'abg... tgk mama jap...' hihihihi ikut arahan ni ;p

sibuk minta carrot lg, 'nk aji... nk aji...' 

erm time ni amca ler plg lama duk dlm, org lain xde sgt..



gmbar bawah ni pegi sebelah malamnya plk, sambil2 nk tgk nasyid n artis mana dtg, skali kena byr tiket... artis pun xbest mana pun... huhuhu, trs round2 tgk kedai... si tecit ni lak nk abbit... nk abbit... mula2 i buat do no je, duk ulang2 je dia, bg gk ler msk... -.-

mlm2 bebudak agk ramai, ngn mak bdk skali msk... ;)

tgh paksa abbit mkn, siap tarik2 leher lg.... mana xnya... abbit xlyn sgt, dh kekenyangan... ramai yg bg mkn... 

ni, mgsa yg kena paksa... siap dia ckp 'mkn laaa... mkn laaa...' hihihihi ;)

ni penjaga rabbit dlm tu, dh kenal amsyar... amsyar pun siap paksa2 bro tu amik rabbit nk pegang katanya... 'tak ini... tak ini...' suruh letak kt kusi tu... lyn je laaa... dh dia customer plg lama dlm tu...

pas kuar, mama paksa ddk amik gmbo. buat2 muka sedih nk abbit aji... duk ulg2 tu... peluh2 dh pun...


haa tgk pn kamera, bam2 nya mama sayaaa.......... -.-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...