Jom ikut Amca... (^_^)

Thursday, March 14, 2013

Abg Amsyar & MCIK

Ni kisah abg Amsyar plk ngn skulnya MCIK a.k.a Minda Cerah Islamic Kindergarden... haih mcm2 ragamnya kuar bila dh start msk skul... pelik2... sblm msk skul, beria2 hari2 ckp mama nk sek.. nk sek... hari2 pgg egnya... masa daftar pn sama, xsbr2 nk join kwn2 lain ddk kt meja kelasnya...

tp, bila dh msk sek, pg2 mcm2 ragam dia sbb utamanya adalah MENGANTUK... ni la pncanya, mlm2 tdo lmbt dh pg bgn ssh... tp masih dlm kawalan la, kami kena pndai psiko sikitla utk sesi pujuk memujuk sebelum mandi sampai nk msk kelas...

yang peliknya, bila nk ambik ptg2.... kan main seronok main, hepi go lucky bkawan mcm xde apa2 je.... msk keta sengeh2 gelak2 cite mcm2.... best plk. ish3... ni yg dikatakan ragam yg pelik2....

so far, Alhamdulillah... walaupn mcm tu, amsyar ttp dgr ckp papa n mamanya, klu btl cara pujuknya, dia tetap ikut walaupn dlm hati kami kdg2 sian dia.... huhuhu, ye la, mana x touching bila bgn pg Abg Amsyar ni ckp 'papa.... abg nk tdo la....' mata tutup lg.... sian kan.... tp kena gk ajar dia n disiplinkan dia utk bgn pg n pegi sek... dh besar kaaannn...

plan kami utk htr dia sek sbnrnya mmg dr thn lps, antara sbb sek MCIK tu sama je harga dia ngn kami htr kt bbysitter.... so, baik anta sek kan, dpt la main2 ngn kwn2... xbljr sgt pun xpela.... 4 taun baru... kaaann...
lain2nya, nk replace tmpt bbysitter abg amsyar ngn adiknya aryan... kang ramai2 sian lak. hrp pilihan kami btl... moga2 Abg Amsyar jd anak yg pndai n soleh.... ;)

ni masa amik uniform n buku2 dia, i tggu abs pantang baru setel smua urusan sek abg amsyar ni... hihihi

tgk muka abg amsyar pg2, mcm2 dah... w/pn dia xngamuk teruk2, tp phm dia tunjuk protes sbb nk tdo... ;p
tp peel dia ni minggu 1st sek je... ;)

lg gmbr abg amsyar ni, dlm keta pn ddk mcm tu... hihih...;)                            



haaaa... ni muka sebelah ptg bila dh blk skul.... seronok je muka. pastu nk mkn je.... lapar la tu dh byk main...hihihi. muka pn dh tembam sikit 

Sekarang dh msk minggu ke2 dia sek, dh ok... xbyk ragam dh pg2... seronok dh sbb skrg dh ajar dia tdo awal... sblm kul 10 wajib kena tdo.. pg2 bgn dh ok dah... sikit2 tu biasa laaa.. yg pasti kt mulut tu nk je gi skul, kan abg amsyar kaaannn.... ;* 

klu mood baik tu, nk trn gi skul abg amsyar slm, kiss papa mama, n ckp babai mama, babai papa, ailayu, akum... hikhikhik... comel3 ;p

k, ada cite lg i msk sini lg.. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...