Jom ikut Amca... (^_^)

Monday, May 13, 2013

Walampooooooooooooooooooooooooooooo (^_^)

Ini kisah abg amsyar yg dh skul kt MCIK tu .... Alhamdulillah, Dh igt n mengenal huruf A-Z, Alif - Yaa,     1-20 in BM n BI, doa2 pendek, zikir2 mudah, dan ayat bacaan dalam solat.... kira ok la kan bdk 4 thn igt yg asas2.... ;)

klu dia boring kt umh atau dlm keta, mulut xlps nyanyi2 lagu zikir dia, zikir taubat tu... doa  pelindung yg Bismillahillazi... subhanallah... Alhamdulillah... tp ikut gaya n lagu dia la.... yg bab kisah tajuk kt ats tu sbnrnya bacaan dlm surah al-Fatihah.... pnya lawak. tiap kali dia baca al-Fatihah mesti i tegur.... dr Bismillah smpai ayat terakhir tu kan, klu kita sebut ghoirilmaghthu bi'alaihim walathoooo liiiin..... Amiiinn.... tp versi abg amsyar lak, walampooooooooooo liiinnnn... Amiiin... hahahaha ;p

Bila i tegur dia, abg, walathoooo la.... dia bkeras ckp, bkn.... walampoooooo.... sungguh2 oke yg dia yakin btl sgt. i ckp lg walathoooooo..... dia marah lg, walampooooooooooo lah mama.... hahahahaha....
lawak weiii. i ckp, ok esk tnya ustaz btl2 sebutnya..... ;p dia igt tu pun sbb skul dia MICK tu sblm mula belajar solat Dhuha dulu, sbb tu la hari2 blk mulut tu asyik bc ayat2 dlm solat je.... sebutan dia je versi lain.... haih cane tu....

ptg2 bila amik abg amsyar, papanya selalu tnya, abg belajar apa... dia ckp bljr A-api, B-bola, C-cacing.... D-daun, E-Emak.... smpai Z.... hari2 itu je yg dia bc... pastu bc surah al-Fatihah yg walampoooo tu... ;p kuikuikui... jd ler, asal ada yg dia igt ;)

sampai skrg pn, walampooooooo liiinnn amiiinnn...... haish.... mcm2... dia lak yg ngajar mamanya.... ;p 

owh my prince... ur alwayz in my heart... teman gado mama ni.... ♥

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...