Jom ikut Amca... (^_^)

Friday, January 8, 2016

Hari ke-2 dan ke-3 abg amsyar di sekolah SKDAM

Assalamualaikum....

Kita sambung blk bercerita pasal sek abg amsyar lg di hari ke-2... skrg, pg2 i kena standby bgn lg awl dr sblm2 ni... kena biasa kan... dlm pkl 5.30am dh bgn... klu terjaga pkl 5.00am pn trs bgn risau xsmpat... dh bgn kms beg2 apa ptt i cergass mandi dlu smbil kuarkan makanan yg sempat nk bekalkan abg amsyar... dia seorang yg memilih makan, so klu i buat yg beria sgt... dia xnk. nasi grg pn xmkn... pfffttttt.... -.-

Tapi hari ke2 i tnya abg nk bwk bekal apa... dia ckp naget la... ok. naget pun blh...hihihihi.... lbh kurang pukul 6.15 papanya dh kejutkan abg amsyar utk mndi dan solat subuh dulu... Alhamdulillah sejak sekolah darjah 1 ni xde tinggal solat subuh lg, sbb papanya pesan, abg dh sekolah xblh xsolat... nanti Allah tak syg.... dia akur xbyk jawab... ikut je solat sama papa.... ♥♥♥

Dah siap smua... sarapan milo+roti kaya, papanya akan hantar abg amsyar dengan motor pukul 6.55am. xrushing sgt... klu pegi ngn keta jln sesak pagi2.... nk park pun ssh... kita pilih yg mudah je... ;)

ok, hari ke-2 i bgtau papanya nk tgk abg amsyar waktu rehat... sbnrnya papanya nk dia berdikari je... biar dia pndai2  bljr sendiri... tp xpela hari ke2 i nk tgk jgk n pesan apa2.... hahahaha xabs2 memesan... ;p ok, waktu rehat i tggu dia... elok je kuar ngn kwn2... dia nmpk kami kat kanti gelak2 je smbil buka makanan dia... keadaan kat sek ni sgt tenang... dikawal guru... xde rebut2... xde bising... smooth n steady... Alhamdulillah xslh sek i pilih... ada beberapa org jgk mak pak yg dtg tgk anknnya... tp kami xtggu lama, blk bila dia dh abs mkn...

Time blk pkl 1.30pm... i request lg nk tgk amsyar blk naik van... huhuhuhu.... syg ank.... mcm xsmpai ati nk biar dia kan.... hukhukhuk.... hari ke2, abg amsyar dh kena naik van sbb nk ke sekolah KAFA plk... tggu dia kuar, n senyum je dia tgk kami ada... igt nk nyorok skali dia perasan keta trs mencari dia...hahahaha... tggu pnya tggu van lmbt... n i xblh tggu dh.... gtau dia tggu smpai van smpai dn drivernya adalah ust Is atau ust Asyraff.... (ust sek mcik) baru naik... dia jwb, xpe dia tau... kebetulan ank my bos pn naik van dan ke kafa mcik jgk... so blh join kakak2 sekali..

sblm tinggal i srh abg amsyar ddk menunggu sama kakak aleeya ngn kakngah aleesya ni... hehehe bgs smua kakak2 ni...comel. ;)


ok, hari ke-3.... pagi hantar mcm biasa.... then kami tgk masa blk je... tu pun sbb nk tgk dia naik van and sbb i nk ngantor fail maklumat murid.plg lmbt anta mamanya pun huhuhu byk sgt yg dimintak mcm nk masuk usim hehehehe... kami ni xpnh tgk abg amsyar naik van....tp syg seribu kali syg... van lom smpai... kami terpaksa tggalkan dia... adehh... tp abg amsyar bgs... xbyk merungut, yg slalu dia ckp mama blk dlu xpe... abg tau tggu van... adehhh.... speechlesss.... -.- smpai tahap papanya ckp, klu mcm ni tiap kali blk papa amikla ngn moto anta kafa... dia ckp xnk... nk naik van... nk bkawan la tu...huhuhu.. tp hari ke4 van dtg cpt dh katanya... ;)

tu la serba sedikit kisahnya... plg tragis hari ke-4 btl air hilang... mama dh ready fizikal ngn mental dh bab2 hlg ni... tp sedih gk sbb xsmpai seminggu guna btl air dia tu.... brg xmurah skrg.... uwaaaaaa..... ;'( hari pertama, ke2,ke3 i xbg dia bwk duit... hari ke4 dia mintak nk bwk duit... so bg rm1.. hari ke5 minta rm2... nk beli air kotak kt kafa katanya.... kuikuikui ;p

wassalam... to abg amsyar... setiap langkah abg ke sekolah mama selalu doakan yg terbaik utk abg... tinggi harapan mama... insyaAllah ;*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...