Jom ikut Amca... (^_^)

Wednesday, January 27, 2016

Duit Belanja Abg


Assalamualaikum....

Nk cite kisah duit belanja ank bujang i nan seorang tu... skrg ni abg Amsyar dh pandai membeli belah sendiri... hari2 dah xnk bwk bekal... air pn xnak bwk... hambooiii... tp mama nya letak jgk bekal and air msk... blk2 dia xusik pn bekal tu....huhuhu skrg ni bekal mmg dh xbwk... air kosong i ttp bg sbb nk srh dia bwk n minum kot2 time dahaga sgt kn...

Sebenarnya, klu xbg duit belanja pun xpe... sbb kami dah bayar bulanan kat kantin seknya tu... apa je dia nk, blh ambik je... bgtau nama dgn kelas sj... xyh byr.... sbb tu dia sonok rehat mkn ayam grg 2 ketul, nasi lemak, milo ais.... wah wah.... trs lupa bekal mama kasi... hukhukhuk... sayu hati tau... ;p

Tapi, kami bg gk standby duit... bg rm1 xnk, bg rm2 pn ckp sikitnyaaa.... rm3 baru senyum lebau.... nk tau apa dia beli... haaaa skrg hari2 bwk blk brg2 shopping kt kedai buku katanya....hahaha koop sek, dia panggil kedai buku, adala dia bwk blk buku nota comel tu, gam,pembaris,pensel, kdg i tnya... nape abg beli benda2 yg dah ada... kn dh beli sume... ok dia akn ckp 'alaaa abg nk pensel tajam... nk pembaris kayu...' aisehhh.... ok, last smlm bwk blk buku color baymax.... msk keta amik dr kafa dh kuarkan beria ckp, 'mama abg beli buku baymax... hebat...' aduhaaiiii ank... layan aje... xsbrnya dia, dlm keta jgk kalernya.... huhu... singgah kedai mkn pn bz ngn buku baymax dia.... fuhhhhh

Semenjak dua menjak ni, abg amsyar ada sebut nk beli basikal baru.... katanya basikal lama aryan dh guna, hihihi... mmg abgngah aryan dh pro bwk basikal abgnya.... tp kami sj bg idea, ckp.... 'klu abg nk basikal baru duit belanja abg hari2 xboleh boros... simpan byk2 blh beli basikal....' dia tnya lg... 'berapa tu kena simpan...' i jwb 'simpan smpai rm200' ;p... dia diam je.... heeeeee

Smlm pun ada belen rm1, tp pg td dh minta blk... duit smlm mana... nk bwk sek...' adehhhh xphm mama...  ckp nk simpan...pening... -.-


blk kafa... nasib baik la xpnh merungut belajar smpai ptg... penat... huhuhuhu... moga dilapangkan dada terima ilmu my dear.... *mama plk emo -.-

lepas maghrib smlm, lps mandi, solat, sambg lagi warna... maklumla buku baru... hihihihihi... tekun ;)


Tuesday, January 19, 2016

Abgngah Aryan dan Bantal Busuknya

Assalamualaikum...

Tajuk dah macam cerita dongeng dah,,, hehehe... kisahnya begini... si bujang tgh Abgngah Aryan tu lekat pulak dia dgn bantal busuk... dia sorg je kot yg ada bantal busuk tu... xblh berenggang kemana2 bawak... klu x, xsng hati dia bertanya aje... abg ngn adik xde plk slalu nk peluk bantal... haishhh mcm2 la peel nya... 

Sebenarnya dh sthn lbh baru rasa nk berkepit ngn bantal busuk dia tu... sblm tu xde. biasa bdk2 dr bby selalu ngn bantal dia kan, ni tak.... dh beso bru rasa nk peluk bantal... klu basuh kena kering sblm mlm....  haaa ada sekali bln lps blk kg, opahnya geram tgk bantal busuk dia kotor sgt... trs pg2 basuh sarung bantal ngn bantal2 opahnya rendam...hahahah... dh tiba time tido mulala dia tnya... tp mula2 elok je ckp nanti... tgh jemur tu... baru wangi... ok lg.... tdo je dia... dh mlm dia gelisah, opah kelam kabut jgk sbb dia dh merengek, last2 i ckp xpela bg sarung je dia pgg.... mmg..... masa bg sarung tu i ckp ngn abgngah, pgg ni dlu dh kering bantal mama amikkn... dia senyum trs peluk sarung bantal je... xlama tdo.... hehehehe....

org cakap, bdk ada bantal busuk ke/ teddybear busuk ke/ selimut/kain buai atau apa2 je yg xblh berenggang dgn dia tu adalah seorang yg manja sesangat.... hhhmmm mmg btl la... dia plg mnja kot... sume ckp dia yg bongsu sbnrnya..... hahahahaha... ;p

tu tgk tu...

bkn main lg muka bahagianya peluk bantal... hihihihihi

nk main kat luar pun bwk bantal dia... kena gtau...'abgngah bantal tggal dlm...jatuh kang kotor...'hahaha
baru dia campak dlm umh ;p

bdk ni mmg manja sesangat.... adehhh kdg2 streess mama -.-


haaa ni rupanya. xla busuk sgt...;p putih gebu je... hehehehe... 
owwhhh sbnrnya sarung bantal ni zaman pakcu dia pnya ni.... opah bg, trs xnk lps dh... bantal kt dlm tu opah dh buatkan yg baru... ♥♥♥



Apa2 la abgngah.... mama tetap syg abgngah 4ever n ever tau.... jgn dh bsr bkepit ngn bantal ni lg dh... mama nk sorok nanti.... malu jer.... (^___^) hahahaha...





Friday, January 15, 2016

Tonsilitis dan rawatannya

Assalamualaikum...

i nak kongsi pengalaman my hubby kena tonsilitis yg agak teruk... sbnrnya dia xpernah kena pun tonsil... masa cuti Krimas bln lepas... kami blk kg, Taiping... sblm blk hubby dh bgtau rasa skt tekak dan ssh nk telan air liur... tp kami igt batuk biasa dan skt tekak biasa... mkn ubt batuk jela dgn ubt skt tekak yg mcm gula2 tu... tp 2 hari... 3 hari... mkn skt... mlm ok sikit... bila cuaca pns siang hari makin skt... dh ddk kg pun skt nya makin menjadi-jadi...

Hhmmm tgk keadaanya mmg sedih, kesian... skt tonsil ni rupanya teruk jgk... bayangkan bengkaknya smpai xblh mkn, xblh telan, teling sakit dan ckp pun ssh.... huhuhuhuhu... ok, sblm blk kg kami dh gi klinik bayu... tp doc sepatutnya xde, ada doc ganti je... dia cek n bg ubt antibiotik.... mkn ontime tp xde kesan... adeh... i yg tgk ni kesiannya Allah je yg tau... mcm2 search kat internet nk cuba kurangkan... tp xjln even dh mkn eskrem vanilaa... benda2 sejuk... huhuh... smpai tahap my fil nk bwk ke hosp n emergency.... last perkara yg i blh tlg adalah i wassap doc bayu... mmg ok sgt Doc Hasnul tu... bg rundingan by wassap... mcm2 dia suggest... siap srh amik gambar luar dan dlm tekak... mula2 dia srh trs dtg klinik memandangkan keadaan dh skt sgt... tp bila gtau ada kt kg... dia trs srh pegi farmasi dan cari ubat antibiotik ikut nama ubat yg dia bg... dan ubat tahan skt...

Bila dh tau ubatnya, kami n my fil trs ke farmasi cari ubat2 yg doc sarankan tu.... nasib jumpa meround 2 farmasi... doc tu siap bgtau...'klu ahli farmasi xnak jual ubat antibiotik, plss kol sya and i akn ckp dgn farmasi tu...' huhuhu... speechless... bgs betul... yela... biasanya ubat antibiotik mmg ssh farmasi nk jual sesuka hati kan, kcuali ada srt doc...

ok, ni antara ubat2 nya....

ni ubat mula2 dpt sblm blk kg....


then, ini antibiotik dan ubt tahan skt, ubat tahan bengkak yg doc sarankan...
makan dlm masa 2 hari dh nmpk kesannya... Alhamdulillah... surut sikit2... 


ni i snap rundingan by wassap from doc.... bgs sgt doc ni... byk membantu....

Sekian, moga sedikit sebanyak membantu kwn2 diluar sana... #sharingiscaring 



Monday, January 11, 2016

Pendaftaran dan pemilihan sekolah untuk Abg Amsyar

Assalamualaikum...

i cerita sikit kisah pendaftaran dan pemilihan sek kat abg amsyar.... masa dia umur 5 tahun mmg dah dibuka pendaftaran bagi pelajar yg akan msk ke darjah 1 2thn lg.... mula2 kami igt wajib untuk ank2 5 tahun kena daftar sekolah siap2... mmg biasa 2tahun awl kan... ok, kemudian... i riki2 sekolah antara sk cempaka, sk jasmin, sk semarak dan sk dato' ahmad manaf kat nilai lama tu....

i byk tnya kwn2 yg dh ada ank bersekolah... ank2 pengasuh i smua htr kat sk semarak... dia kata ok sgt sbb anknya dr pra sekolah mmg htr situ... guru2 bgs... xpe. mmg list i utk servey sek tu... ok jgk blh anknya tgk2 kan amsyar... heheheh ;p xsshkan skali. nk tlg amikkan pn blh... kuikuikuikui..

ok, pemilihan sekolah utk abg amsyar ni, bkn kami nk yg sekolah bgs, hebat, bestari ataupn kluster... bkn ye... kami tgk pd suasana sekolah, persekitaran dan jumlah pelajar pd tiap2 sekolah tu... bkn sbb apa, mungkin keadaan dan suasana ok sikit laa... under kontrol... hehehehe

Antara sekolahnya... di Taman semarak tu.... kami dh reject sbb ramai... sesak... dkt plk dgn sekolah menengah... .so kawalannya agk longgar... dan jauh dari area rumah kami..eerr kaum india pun ramai... uhukuhukuhuk...bg bdk2 yg dh besar ok situ... ;)

Sekolah Cempaka dan Jasmin pun ok... suasana sekolah pun best... tp ramai jgk... smpai guru besar situ blh dia ckp... klu ada pilihan sekolah lain... pegilah sekolah lain... sini terlalu ramai... adeh... sentap weeiii... Sekolah Cempaka tu pn, dekat sekolah Menengah... kawalan agk longgar... klu waktu kuar seluasnya la pintu pagarnya... hehehe... tp sbnrnya bgs jgk... kurang kawalan sikit la...

Sekolah Jasmin pun ok.... suasana pn best.... tp ramai... huhuhu... ok, itu pandangan kami... bkn nk kondem beza-bezakan sekolah2 kat Nilai ni... smua bgs... cuma ramai je la....

Last, kami survey Sk Dato' Ahmad Manaf ni kat Nilai lama jln blkg tu.... ikut pemantauan... hahaha siap pemantauan ;p sek ni adalah di kategorikan sbg sekolah luar bandar.... dan bila i dpt tau dia had kan pengambilan murid2, trs berminat.... sbbnya, setiap tahun 1-6, ada 2 kelas sahaja... so fokusnya lebih.... rekod UPSR pn ok.... adalah campur2 indian tu... tp segelintir... ramai anak2 org kg dkt2 situ.... bila waktu blk, pintu pgr besar mmg xdibuka... pelikkan... cuma buka pintu kecik je... pnyalah guard teliti.... murid2 xblh lps kuar sendiri kecuali ada parents tggu dan van... itu yg bgs... lgpun dpn sekolah tu jalan besar.... mmg kena aware laa....

i rasa, mmg sek ni  i pilih... tnya kwn opis yg sekolahkan ank dia kt skdam ni pn katanya ok je... so kami pegi ke sekolah tu... tnya serba sedikit psl sekolah trs amik borang... time tu abg amsyar 5tahun... tp dh daftarkan... lupa bln berapa... ada nanti dihebah2kan....

Ok... tu je cerita psl pendaftaran... yg pasti skdam ni mungkin sbb murid xramai sgt... keadaan agk terkawal...  tu je kot sbb utama kami pilih sek ni...  insyaAllah....kita hanya berusaha untuk dapat yg terbaik... smua dari DIA yg maha ESA... ;)

wassalam.... ♥♥♥


belanja gambar abg amsyar baru abis sekolah... ;)





Friday, January 8, 2016

Hari ke-2 dan ke-3 abg amsyar di sekolah SKDAM

Assalamualaikum....

Kita sambung blk bercerita pasal sek abg amsyar lg di hari ke-2... skrg, pg2 i kena standby bgn lg awl dr sblm2 ni... kena biasa kan... dlm pkl 5.30am dh bgn... klu terjaga pkl 5.00am pn trs bgn risau xsmpat... dh bgn kms beg2 apa ptt i cergass mandi dlu smbil kuarkan makanan yg sempat nk bekalkan abg amsyar... dia seorang yg memilih makan, so klu i buat yg beria sgt... dia xnk. nasi grg pn xmkn... pfffttttt.... -.-

Tapi hari ke2 i tnya abg nk bwk bekal apa... dia ckp naget la... ok. naget pun blh...hihihihi.... lbh kurang pukul 6.15 papanya dh kejutkan abg amsyar utk mndi dan solat subuh dulu... Alhamdulillah sejak sekolah darjah 1 ni xde tinggal solat subuh lg, sbb papanya pesan, abg dh sekolah xblh xsolat... nanti Allah tak syg.... dia akur xbyk jawab... ikut je solat sama papa.... ♥♥♥

Dah siap smua... sarapan milo+roti kaya, papanya akan hantar abg amsyar dengan motor pukul 6.55am. xrushing sgt... klu pegi ngn keta jln sesak pagi2.... nk park pun ssh... kita pilih yg mudah je... ;)

ok, hari ke-2 i bgtau papanya nk tgk abg amsyar waktu rehat... sbnrnya papanya nk dia berdikari je... biar dia pndai2  bljr sendiri... tp xpela hari ke2 i nk tgk jgk n pesan apa2.... hahahaha xabs2 memesan... ;p ok, waktu rehat i tggu dia... elok je kuar ngn kwn2... dia nmpk kami kat kanti gelak2 je smbil buka makanan dia... keadaan kat sek ni sgt tenang... dikawal guru... xde rebut2... xde bising... smooth n steady... Alhamdulillah xslh sek i pilih... ada beberapa org jgk mak pak yg dtg tgk anknnya... tp kami xtggu lama, blk bila dia dh abs mkn...

Time blk pkl 1.30pm... i request lg nk tgk amsyar blk naik van... huhuhuhu.... syg ank.... mcm xsmpai ati nk biar dia kan.... hukhukhuk.... hari ke2, abg amsyar dh kena naik van sbb nk ke sekolah KAFA plk... tggu dia kuar, n senyum je dia tgk kami ada... igt nk nyorok skali dia perasan keta trs mencari dia...hahahaha... tggu pnya tggu van lmbt... n i xblh tggu dh.... gtau dia tggu smpai van smpai dn drivernya adalah ust Is atau ust Asyraff.... (ust sek mcik) baru naik... dia jwb, xpe dia tau... kebetulan ank my bos pn naik van dan ke kafa mcik jgk... so blh join kakak2 sekali..

sblm tinggal i srh abg amsyar ddk menunggu sama kakak aleeya ngn kakngah aleesya ni... hehehe bgs smua kakak2 ni...comel. ;)


ok, hari ke-3.... pagi hantar mcm biasa.... then kami tgk masa blk je... tu pun sbb nk tgk dia naik van and sbb i nk ngantor fail maklumat murid.plg lmbt anta mamanya pun huhuhu byk sgt yg dimintak mcm nk masuk usim hehehehe... kami ni xpnh tgk abg amsyar naik van....tp syg seribu kali syg... van lom smpai... kami terpaksa tggalkan dia... adehh... tp abg amsyar bgs... xbyk merungut, yg slalu dia ckp mama blk dlu xpe... abg tau tggu van... adehhh.... speechlesss.... -.- smpai tahap papanya ckp, klu mcm ni tiap kali blk papa amikla ngn moto anta kafa... dia ckp xnk... nk naik van... nk bkawan la tu...huhuhu.. tp hari ke4 van dtg cpt dh katanya... ;)

tu la serba sedikit kisahnya... plg tragis hari ke-4 btl air hilang... mama dh ready fizikal ngn mental dh bab2 hlg ni... tp sedih gk sbb xsmpai seminggu guna btl air dia tu.... brg xmurah skrg.... uwaaaaaa..... ;'( hari pertama, ke2,ke3 i xbg dia bwk duit... hari ke4 dia mintak nk bwk duit... so bg rm1.. hari ke5 minta rm2... nk beli air kotak kt kafa katanya.... kuikuikui ;p

wassalam... to abg amsyar... setiap langkah abg ke sekolah mama selalu doakan yg terbaik utk abg... tinggi harapan mama... insyaAllah ;*

Thursday, January 7, 2016

Pengalaman di Hari Pertama Persekolahan Abg Amsyar

Assalamualaikum w.b.t.

Kali ni memang banyak kisah abg amsyar... maklumla, dia adalah anak pertama dan anak yg bg byk pengalaman buat mama papanya... hehehe.... sambung balik hari permulaan abg amsyar menjejaki sekolah barunya....

Bermula pada hari pendaftaran 31/12/2015 - Khamis. Kami bawak sekali abg amsyar untuk tengok sekolahnya. Memang dia xpnh kenal lg sekolah dia, kami berdua je yg selalu pegi survey, ambil borang dan hantar borang... agk2 dh byk kali jgk.... kali ni bila 1st time dia msk kawasan sekolah memang teruja... xsabar nk sekolah. mama duk kisahkan borang2 dan urusan buku2, yuran... papa bwk dia meround sekolah melawat kantin, kelas dia n toilet....

eh lupa nk bg tau Abg Amsyar sek mana... SK DATO' AHMAD MANAF, NILAI...*nape i pilih sekolah ni, nanti i review lain episod... hihihihi....

ok, 4hb Januari 2016 - Isnin. i kerja... papanya cuti. ok abg amsyar, mama kerja sbb dh xblh elak... masa skrg pelajar USIM tgh exam... so sgt bz... huhuhuhu... papa take over... tp i tunggu jgk sehingga waktu rehat dia 9.15am smpai abis rehat jam 10.00 am. lebih kurangla i anggarkan sj... hehehehe...

Siap dari rumah, awal... pukul 6.00am, dlm 6.45 dh siap smua nk kuar rumah dah... tp mcm2 cerita 2beradik kecik tu bgn jgk mcm2 peelnya... lmbt jgk kuar lbh kurang pukul 7.00am... adeehhh bajet nk kuar awal sbb mama papa nk anta amsyar, sblm tu hantar dulu si kecit 2 beradik tu umh bbysitter... smpai umh bbysitter pn dh 7.15am... lmbt.... streessss mak. hhmmmm

dh tu, tup2 7.15 bertolak dr situ berdessup papa bwk keta... risau plk lmbt2 hari 1st ni, yelah mana nk tau jln jem ke... xde parking ke... sesak ke... kannnnnnnnnnnnnnnn.... -.-

Sampai je sekolah, terus abg amsyar masuk perhimpunan... smua dh ramai beratur ikut kelas... ok, i trs pas abg amsyar kat cikgu2 situ... dlm 30minit perhimpunan, taklimat sikit,ucapan guru beso... then smua blh msk kls masing2... time ni i dh follow barisan dia yg kelam kabut tu.. hahahah makpak sume nyebok... papa aje ikut dr jauhhh... haisshhh hari pertama, harusla mama pun mcm cikgu kelas.... hahahaha kecoh!

perhimpunan pertama di tahun 2016 
kecik je dia blkg tu


ok, dh sampai kelas tingkat 2, abg amsyar duduk kelas 1 Permata, kelas ke2 dr 2 kelas.... alah xkisahla... darjah 1... i xkisah sgt... ok je... bila dh sume ddk, baru i menjejaki dia, mana tmpt ddknya... dpn ke blkg, jgnla blkg sgt abg.... cari2 nasib baik ddk dpn sekali. dpn meja guru... ok gud... heheeeee.....


bwh meja pn jd selpi mamanya... kikiki... *tu gaya baru abg, ntah mana bljr ;p


ada beberapa ibu bapa dh msk skali i pun sama.... mcm2 pesan.... itu ini... pastu ulang lg... pening dia.... ;p
maunya xulang... risau weeiiiii.... tau x risau... gundah gelana makkk.... hahahahahaha ;p dahla abg amsyar xde kawan dia kenal dlm kelas tu... tp i percaya, bab barang2 dia, dia ssh sikit nk bg org... pensel ke, warna ke, hihihihi bukan kedekut, tp dia takut mama bising klu hilang... kehkehkehkeh... ;p

ok, snap beberapa pic, abg amca mungkin dh rimas sbb mama selalu ckp, abg... jap lg mama kena blk opis, xleh tggu abg dh... dia ckp, ok xpe... abg tau... ;p ok... i kuar kls... 


ni kat koridor kelas dia... lepak jp sblm turun... tp pastu i msk blk... pnyalah ssh hati nk tggalkan...n mamanya pun memesan lg mcm2 kisah... hahahaha... lawak tuk smpai tahap abg amsyar ckp, eh mama xblk lg... blklaaa.... btuah btl bdk sorg ni... -.-

ok, sambung lagi.... kami tunggu smpai waktu rht, xlama tggu pn lepak jp kt kantin loceng bunyi utk tahap 1 rehat. klu xsilap 9.15am kot... ok kami dh tercari2 dlm barisan si tecit abg amsyar ni... ok, jmpa dia tgh berbaris siap dh pgg botol air ngn bekal... senyum aje nyembang ngn kwn.. xtau kita duk perati dia ni... hehehehe... last2 dia nmpak... ;p

nampak... kecik kenot aje bujang sorg ni... kan main menjeling.... ;) 

dh pegi kantin smua, abg amsyar ddk mkn bekal aje... dia ni mmg ssh mkn, klu xkena selera mmg xnk mkn... aduhaiii... bekal dia tu cekodok bilis je... pastu hari lain naget... pagi2 mkn roti sekeping ngn milo je. puas paksa xnk katanya... stress makkk...huhuhuhu

ok, kat kantin i amik pakej byr bulanan... so, klu abg amsyar nak apa2 kt kantin amik je bgtau nama ngn kelas apa... kakak kantin akan caj dlm kad.... so xde masalah utk dia nk mkn apa2... xbwk duit pun xpe. bekal pn ada... sng keja xssh hati mamanya pk,cmana nk membeli...camana simpan duit.... 

abis rht... kami nk blk dh tggalkn dia... dia ok je... i pun dh lega tgk dia pndai bwk diri n seronok je sekolah... ;*

sementara tggu nk msk kelas blk... dia ckp, mama amik jp gmbr abg... abg nk buat gaya keras mcm robot... hehehe layan aje.

last... time blk.... oleh sbb papanya cuti, papanya akan pick up abg amsyar. sepatutnya naik van dah ke kafa... tp xpela sbb hari pertama blk umh dlu, lgpun bj kafa lom beli.... kikikiki.... blk umh, mandi mkn trs lena dia... sian penat yeeaaa....  ♥ 

sekian cerita utk hari pertama abg... Alhamdulillah... smooth je... mungkin sbb dia dh biasa sekolah... ;) 

orait, #sweetmoment hahaha... nk gk hashtag.... nanti sambg kisah dia dihari ke-2 dan ke-3 sekolah.... bebaii.... enjoy da story... ;)

gmbr masa rehat... ermmm ada gaya abg nehhh... ♥♥♥



Tuesday, January 5, 2016

Kelengkapan Sekolah ke Darjah 1 Abg Amsyar

Assalamualakuum...

kali ni nak stori pasal kelengkapan sekolah nak msk darjah 1... darjah 1 je pun... hihihih tp mcm kelengkapan nk sambut baby baru kena pk... hahahaha. over. ok... mula2 kami soping pakaian sekolah dulu... dh setel beli 3psg baju sekolah... then pilih kasut, stokin, stop situ dlu... 2hari blk kuar lg belikan stationary...beli buku2 kat koperasi sekolah, brg2 lain smua dh beli

dah tu, letak setempat kumpul2 rasa mcm dh cukup... tetiba teringat singlet lom beli... gi beli dlu sbb pk nk pakai kemeja putih kena ada singlet,klu x bpeluh budak tu.... sian.... ok siap beli 2lai je sbb xde saiz. Amsyar kecik je pun, kang belabuh sgt sempit plk seluar nk tight in...

bila tiba hari pendaftaran 31hb 12 2015 ok, setelkan yuran... buku teks... beg sekolah dah ada beli kat langkawi aritu, tp mcm kecik... igt nk beli lain...tangguh2 biar je dlu...

Registration day, tgk buku byk... skali buku kerja adalah dlm 18buah.... ok, xpe... kebetulan 2hari sblm nk buka sekolah round2 nilai3 sbb bawak mak ayah shopping tu, tetiba amsyar meround ngn papanya tgk2 beli beg sekolah lain... huhuhu okla tu... lg bgs... ;p

nak jadikan cerita... mlm sblm mulanya hari pertama sekolah, wassap dr member citer pasal kafa kt mana... dia kata nanti baju kafa bwk trs ke sek... baru teringat ya Rabiii... blh mamanya ni pun lupa beli baju kafa. nk pengsan rasa.... confident rasa sek yg sediakan baju kafa...hahahaha... ok, ada lg brg tertggal beli rupanya... dah jadi gtu hari pertama sek x pegi kafa leer jawabnyaaa... xpela, papa pn cuti. duk umh je la... ;)

fuuuhhhhh ampunkan mama amsyarku syg...hihihihihi... blk keja smlm cargass beli ngn sampin skali... terkejar2 dibuatnya...

jom lbh clear tgk gmbr brg2 yg smpt di snap dr mama yg gigih ni... kehkehkeh ;p

permulaan... 
beli 3 pasang dulu uniform sek... papanya lbh suka pilih jenama canggih sbb katanya bgs dr zaman2 sek kita dlu lg... hehehehe... dan i amik 1 kemeja uniform kain licin... nmpk selesa dan ringan je kainnya... seluar jenama school sbb canggih punya saiz besar2....

- kasut sekolah 2 pasang
stokin 3psg
tali pinggang
kapur kasut

baju sukan (beli kat koop sek)
sluar track 2 pcs

alat tulis
pensil warna
pembalut buku
salotip
kotak pensel

beg sek (sblm beli beg bsr sikit-gmbr ni je ada) heheheh
- botol air

buku teks
buku aktiviti

buku latihan
fail2

ok... moga menjadi rujukan utk kwn2 diluar sana... hehehe... ni yang asas sj... nampak barang kecik2 dan simple-simple... tp bajet keseluruhan lebih kurang RM400 per person.. huhuhu... termasuk yuran dan buku2 smua... oh yea.... i memilih utk kafa kt luar dan bukan kat sekolah... pendaftaran utk kafa shj lbh kurang RM450.. monthly harga lain... mudah dan senang... ni termasuk makan, transport (blk tghari shj), kelas KAFA dan mengaji... smua mama sapu... full jadual dia smpai pkl 5. di Tadika lama abg amsyar @ Mindacerah Islamik Kindergarten... sng keja mama sbb dh biasa situ... 

ok, pasni sambung plk abg amsyar di hari pertama persekolahan.... bebai... ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...